Híreink

Szilvásvárad 3 - 4.

Szilvásváradi tudósítás
3.-4. nap

3. nap
    Kora reggel a gyerekekkel már lázasan készülődtünk a természetjárásra. Bepakoltunk a hátizsákokba, majd az ízletes reggeli után elindultunk az első programunkra a Szalajka-völgybe. Már a túra elején is nagy meglepetés ért bennünket, hiszen Magyarország legmeredekebben felívelő kisvasutával utazhattunk fel a túra kezdőállomására. A kisvasút mindenki tetszését elnyerte, mert a lombos, árnyat adó fák közt csodálatos kilátás tárult elénk. Nem véletlenül, hiszen Szalajka-völgy Magyarország egyik legszebb magashegységi völgye. A kisvasút végállomásától gyalogosan folytattuk utunkat. A meredek turistaút a csallóközi gyerek és felnőtt számára megerőltető, de mindezt feledtette a káprázatos kilátás. Természetjárásunk első állomása az Istállós-kői – barlang volt, mely a Bükk-hegység második legmagasabb csúcsának oldalában, 609 méteres magasságban nyílik. A barlang sokáig istállóként működött, de már az őskorban is tevékeny szerepe volt. A feltárt ásatások egyértelműen bizonyítják, hogy abban az időben szent helyként tekintettek rá. Az út során elhaladtunk a mesebeli szépségű Felső –tó mellett, mely mindenkit lenyűgözött. A tízórainkat a hangulatos Gloriette-tisztáson fogyasztottuk el. Következő úticél a Fátyol-vízesés volt. A káprázatos természeti jelenség 17 méter magas, kiemelkedő természetvédelmi értéket képvisel. A tápláló ebéd után a fagylaltozás és a kis ajándéktárgyak vásárlása következett. A vacsorát, hangulatosan a tábortűz mellett fogyasztottuk el. Este kilenckor indultunk az éjszakai bátorságpróbára. Az erdőnek éjjel a sötétben varázslatosan nyugodt hangulata van. A tisztáson pedig ámulattal néztük a csillagos eget. A harmadik napunkon, a két túrán összesen 9 kilométert és több mint 26 000 lépést tettünk meg.

4. nap
    Az előző nap faradalmait délelőtt próbáltuk kipihenni. Reggeli után a gyerekekkel képzőművészkedtünk, valamint különböző sportversenyeken vettünk részt. Természetesen helyet kaptak a különféle társas és labdajátékok is. Ebéd után a gyerekek nagy örömére ellátogattunk a közeli kalandparkba. A táborlakók választhattak az élménycsomagok közül. A fiúk nagytöbbsége a lézercsatát választotta, a többiek pedig különböző nehézségű akadálypályán vehettek rész. Ez a program is hatalmas sikert aratott a gyerekek körében. Vacsorára értünk haza. A nap hátralévő részébe elkezdtük a pakolást, majd a tisztálkodások után, mindenki szépen elaludt.

A tábor utolsó, és egyeben a hazamenetelünk napja holnap lesz. Reggel még egyszer átnézzük a bőröndjeinket, majd nyolcra érkeznek értünk az autóbuszok. Miután minden a helyére került, útnak indulunk, s terveink szerint már csak a parlamentnél állunk meg. A gyerekeknek lehetőségük nyílik az országházba bemenni. A Budapesti kiruccanás után haza indulunk.