Híreink

SOPRONI HÍRADÓ – 3. NAP

Tisztelt Szülők!

Tegnap este a második csoportunk is sikerrel teljesítette az éjszakai túrát az erdőben. Annyival voltak szerencsésebbek, hogy a vezetőjük csalogatására megjelent egy bagoly. Ma reggeli után az ittlétünk legmegerőltetőbb napját kezdtük meg, az volt a cél, hogy végiggyalogolunk az Ágfalvi gerincen és egy nagy kört leírva visszatalálunk a táborunkba. Az utunk során amivel csak lehetett megismerkedtünk. Újra megnéztük a vaddisznók dagonyahelyét, a közelben a vakarószófákon vaddisznók szőre után kutattunk. Baglyoknak és kisebb madaraknak kihelyezett mesterséges odútelepet vizsgálgattunk, megismertük, hogy mi a különbség a medvehagyma és a gyöngyvirág között. Láttunk egy nagy erdei vöröshangyabolyt. Fogtunk egy lábatlan gyíkot. Rácsodálkoztunk az egyik hazánkban is honos orchidea fajra, a madárfészekkosborra és a márványos levelű erdei ciklámenre. A Fehér Dániel forrásnál ebédeltünk, majd következett az utunk legnehezebb szakasza, a Poloskásbérc kilátóhoz vezető, igen meredek, ezért kimerítő szakasz. A hegytetőre érve viszont megérte a fáradtságot, mert innen szétnézve gyönyörű látványt nyújtottak a távolban az Alpok hófödte hegyei. Az utunk végén fogtunk egy vakondot. Ez azért is érdekes volt tanulóinknak, mert nem is olyan rég foglalkoztunk ezzel a fürge kis állattal olvasás és fogalmazás órán. A táborba visszaérkezve megállapíthattuk, hogy a mai napon 1O,53 kilométer utat tettünk meg, nem is akármilyen terepen. Következett egy alapos zuhanyzás, majd játék a szabadban, közben vacsorára gulyásleves, utána szilvás gombóc. Még azt tervezzük, hogy lefekvés előtt a gyerekek megoldanak szobánként néhány feladatlapot, amelyek az itteni térséggel kapcsolatos feladatokat tartalmaznak. Holnapra az a tervünk, hogy a délelőtt az ornitológia tudományába merülünk el minél részletesebben, délután pedig egy idegenvezető segítségével Sopron nevezetességeivel ismerkedünk meg.